جشنواره رسانش

رسانش خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه

انار در دوره صفویه

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۲۱ ب.ظ
سلسله صفویه از سال 907 تا 1148 هجری قمری برابر با سال 1502 تا سال 1736 میلادی بر ایران حاکم بود.سرسلسله این خاندان شاه اسماعیل اول بود.شاه عباس کبیر،شاه صفی،شاه سلطان حسین و ...از دیگر پادشاه صفوی بوده اند.از بناهای متعدد صفویه در انار می توان نتیجه گرفت که در این دوره به این منطقه توجه خاصی می شده است.انار در دوره صفویه،رشد و ترقی زیادی کرد و درهمین دوره بود که بر رونق این منطقه افزوده شد و مشاهیر متعددی در انار درخشیدند.

دوره صفویه یکی از مهم ترین دوران تاریخی ایران به شمار می آید،چرا که پس از گذشت 900 سال از نابودی شاهنشاهی ساسانیان،یک فرمانروایی پادشاهی متمرکز توانست بر سراسر ایران آن روزگار فرمانروایی کند.

صفویه همواره بزرگترین سد در برابر ترکان عثمانی بودند و اندیشه بازپس گیری مرزهای هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان را داشتند.

ترکان عثمانی تا پیش از بیرون رانده شدنشان به دست شاه عباس بزرگ،آذربایجان و قفقاز را به اشغال درآورده و از مردمان این سامان کشتار فراوانی کردند.


۹۸/۰۱/۱۲
احمدرضا خداوردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی